CITY GIRL VS COUNTRY GIRL

In mijn laatste blogpost vertelde ik dat ik het moeilijk zou vinden om mezelf te entertainen. Ik kon niet verder van de waarheid zitten. Derwent Bridge is vol entertainment. Is het niet poolen in de plaatselijke pub (hoe langer je hier werkt, hoe beter je wordt), dan is het wel 1 van mijn (ex-)collega’s die een andere collega wil wurgen in het midden van de nacht en de politie van heel ver moet komen. Elke dag is een verrassing. Een televisie heb je hier niet nodig.

Toen ik hier naartoe kwam zag ik absoluut geen voordeel in werken in een nationaal park. Drie maanden in the middle of nowhere? Geen idee hoe ik dat zou kunnen volhouden. Tot mijn collega/supervisor/vriendje (jep!) me na mijn 8-uren shift meenam om een berg te beklimmen. In mijn ogen leek het onmogelijk en ik zag mezelf elke keer de afgrond instorten maar dat gevoel om uiteindelijk de top te bereiken en het uitzicht te bewonderen is onbeschrijflijk. Het is een kleine overwinning die ik nooit dacht te bereiken, kortom omdat ik er nooit interesse voor had.

Vorige week deed ik het opnieuw maar dan met een vriendin die hier ook werkt. We waren niet goed voorbereid (vertrokken om half 2 en de wandeling duurt zo’n 7 uur), hadden ons niet geregistreerd, hadden amper water bij en haast geen eten. Ik had me niet ingesmeerd tegen de zon (de zon in Tasmanië is heel gevaarlijk) en had veel te dunne sokken aan waardoor mijn voeten haast open lagen. Ondanks al deze ongemakken ben ik toch blij dat ik het heb gedaan. Het doet me eraan herinneren dat het niet altijd even makkelijk is om de top te bereiken maar door vol te houden je het uiteindelijk wel haalt.

Wie had ooit gedacht dat ik een berg zou beklimmen? Ook al zal ik steden blijven verkiezen, het voelt goed om me te omringen door natuur. Ik voel me als een klein meisje dat net heeft geleerd haar eerste stappen te zetten. Ik leer de kleine dingen appreciëren en ontdek nieuwe dingen elke dag. Een heel nieuwe wereld gaat voor me open en dit is pas het begin.

Geef een reactie

