CROSSROADS

Twee weken voor ik naar Australië vertrok, kruiste een Indische man mijn pad. Hij sprak me aan en wist me te vertellen dat er binnenkort een grote verandering in mijn leven zou plaatsvinden. Natuurlijk wekt zo’n persoon argwaan op maar toch was ik oprecht geïnteresseerd in wat hij allemaal te vertellen had. Tijdens ons gesprek liet hij vallen dat in de maand december mijn “gelukkige” periode zou aanbreken. Dat ik veel geld zou verdienen en dat alles er rooskleurig uit zou gaan zien. Natuurlijk kan hij dat tegen iedereen vertellen maar diep vanbinnen vroeg ik me af of hij gelijk had.

Ik had me er al bij neergelegd dat een job vinden niet zo vlot ging als gehoopt en dat ik in het slechtste geval vroeger naar België moest terugkeren. Tot ik gisteren een telefoontje kreeg over een job waarvoor ik had gesolliciteerd. Ik werd meteen aan een job interview onderworpen en kreeg op het einde de job aangeboden. Fantastisch nieuws uiteraard maar toch sloeg de twijfel toe. Ik moest namelijk verhuizen én het was een contract voor 3 maanden. Net nu ik me aan deze geweldige stad begon te hechten en zoveel fantastische mensen had ontmoet. Kortom, ik zag ertegenop om Melbourne te verlaten.

Ik werd me eraan herinnerd dat ik hier naartoe ben gekomen om mezelf te leren kennen. En ondanks dat ik echt van Melbourne ben beginnen houden, is het een goede zaak om een nieuwe omgeving op te zoeken en alles terug vanuit een ander perspectief te bekijken. Om nieuwe dingen te ervaren en nieuwe mensen te ontmoeten.

Volgende zondag vertrek ik naar Hobart, Tasmania. Daar zal ik 2 nachten verblijven om op dinsdag de bus te nemen naar het resort waar ik als receptionist tewerkgesteld word. Het is letterlijk in “the middle of nowhere”. In Cradle Mountain-Lake St Clair National Park. Bussen rijden er maar 4 keer per week naartoe om je een idee te geven.

Omdat het zo afgelegen ligt zal ik niet zo bereikbaar zijn als eerst. Het is af te wachten of ik een internetverbinding heb in het huis waar ik verblijf, laat staan een goede telefoonverbinding. Als receptionist heb ik natuurlijk het voordeel dat ik toegang tot het internet heb, maar het zal een grote aanpassing zijn.

Ik kan niet wachten om een nieuw deel van Australië te ontdekken en om 3 maanden in de natuur te leven. Compleet het tegenovergestelde van wat ik tot nu toe heb gedaan. Na deze 3 maanden heb ik nog maar 4 maanden de tijd om de rest van Australië te bezoeken. Wat gaat de tijd plots véél te snel.

Een gedachte over “CROSSROADS

Geef een reactie

