FLOWER POWER

Hoe komt het toch dat je na 1 slechte ervaring alle goede gebeurtenissen vergeet? Alsof het leven je met een emmer koud water terug naar de realiteit brengt en ze wil dat je stopt met dansen in de regen. Dat is exact wat er vandaag met mij gebeurd is.

Maandag schreef ik dat ik een job had gekregen in een bloemenwinkel, maar na 2 dagen niet van haar gehoord te hebben besloot ik haar een e-mail te sturen over hoe enthousiast ik was en of ze al meer wist over wanneer ik zou gaan beginnen. Liep dat anders dan gepland… Blijkbaar zou ik de planten buiten niet genoeg water hebben gegeven en besloot ze om me geen job meer aan te bieden. Voor ik kon reageren stuurde ze een tweede mail om me te vertellen dat ik duidelijk “een intelligent en mooi meisje” was maar of ik dacht beter te zijn dan Australiërs. Ik heb nog steeds geen idee waar dat vandaan kwam en of ik misschien onbedoeld geen respect toonde voor haar land maar het feit was dat ze mij persoonlijk wilde raken en dat had duidelijk effect.

Mijn eerste gedachte was om terug naar België te gaan. Maar wat zou ik daar gaan doen? Een job zoeken? Ik vertelde de vrouw die hier woont (Nicky) mijn verhaal, zijzelf is afkomstig van Maleisië, en ze vertelde dat Australiërs echte racisten kunnen zijn. Het was echt verfrissend om eens aan de andere kant te staan, waar jij niet welkom bent, waar jij respect moet verdienen, waar jij een buitenlander bent. En al ben ik zelf nooit racistisch geweest, ik voelde me bijna schuldig dat er mensen zijn die dit elke dag meemaken. Die zich niet thuis voelen in ons land, die net zoals ik de juiste bedoelingen hebben maar toch elke keer opnieuw worden benadeeld terwijl we allemaal  maar 1 doel voor ogen hebben en dat is gelukkig zijn.

Natuurlijk word ik hier sterker van en leer ik hieruit maar als me dit elke dag zou overkomen zou ik ook verbitterd worden. Gelukkig bestaan er nog goede mensen in deze wereld, zoals Nicky, die om me op te fleuren een ijsje gaf. Hoop doet leven. En misschien zelfs overleven.

2 gedachten over “FLOWER POWER

  1. Oh nee…. en ik was juist zo blij voor je! Vreemde reactie. Maar je hebt het snel weer omgedraaid. Onward! En een job zoeken in een plek near a beach lijkt me op dit moment beter dan een job zoeken in een grijs kil landje…

    Like

Geef een reactie

