GETTING LOST WILL HELP YOU FIND YOURSELF

Deze morgen stond ik op met ontzettend veel heimwee. Ik ben nu al 2 weken weg van huis maar het lijken al maanden. De gruwel die Parijs afgelopen vrijdag heeft getroffen, bracht me dichter naar huis dan ooit tevoren. Ik zit dan wel aan de andere kant van de wereld, maar iedereen heeft het erover. Dus ja, mijn heimwee werd aangewakkerd. Niet omdat ik naar huis wil (sorry not sorry), maar omdat ik me zo hulpeloos voel.

Vandaag had ik proefdag in een bloemenwinkel (got the job!). Minstens 5 klanten wilden een bouquet samenstellen met de Franse kleuren om ze tijdens de waak vanavond hier in Melbourne af te geven. Ik geraakte in een gesprek verwikkeld met 1 van deze klanten en hoewel wat ze deed een mooi gebaar was, voelde ze zich gegeneerd. Ze geneerde zich over het feit dat dit het enige was dat ze kon doen. En ook al gebeurde dit aan de andere kant van de wereld, angst wordt snel gevoed, zo blijkt.

Omdat ik eindelijk terug aan het werk was, veranderde mijn heimwee al snel in excitement. In het begin was ik een beetje geïntimideerd door Engels te praten tegen klanten maar dat werd al snel verleden tijd omdat ik het gewend ben om met klanten om te gaan. Het leukste vind ik om mijn creativiteit te gebruiken. Bloemen mooi schikken, kleuren te laten matchen.

Fleur, misschien moeten we toch samen een bloemenwinkel/theehuis openen???

Toen ik thuiskwam (thuis!), vertelde de vrouw die hier permanent in het hostel woont dat, als ik het zou willen, hier nog 2 maanden zou kunnen verblijven. Dit gaf me een opgelucht gevoel want ik was al op zoek naar een nieuwe woonst en als je iets degelijks wilt is het hier allesbehalve goedkoop (need my comfort). De bloemenwinkel is trouwens maar 30 min verder van hier dus beter dan dit kan het al niet worden.

Afgelopen week heb ik niet veel bijzonders gedaan. Donderdag heb ik een RSA-cursus gevolgd. Deze moet je volgen als je ergens wilt werken waar alcohol wordt geserveerd/verkocht. Vrijdag deed ik een barista-cursus. Raad ik iedereen aan die naar Melbourne komt om te doen. Pluspunt: alle koffies drinken die je zelf hebt gemaakt. Zaterdag had ik afgesproken met mijn Australische vriend (niet Vriend). Ik had de beste tijd ooit, zelfs tijdens een rondleiding in een sportstadium.

Ik dacht dat ik me hier gestrest en alleen zou voelen. En al komen deze gevoelens soms even checken hoe het met mij gaat, ik heb me nog nooit zo bewust aanwezig gevoeld. Ik kan hier om 3 uur ’s nachts een wandeling maken en nog voel ik me veilig. Niemand die je lastigvalt, alleen maar oprecht geïnteresseerde mensen.

Voor het geval je mijn filmpje van mijn eerste week hier nog niet hebt gezien, klik hier

Een gedachte over “GETTING LOST WILL HELP YOU FIND YOURSELF

  1. Congrats on the job! So great to hear. And when ever you are feeling a little ‘down in the slump” read Dr. Suess “unslumping yourself is not easily done…” but you WILL do it! Beautiful film too! it looks like you are in a wonderful place. Enjoy yourself to the fullest! Soon the customers will be coming for you more than for the flowers!

    Like

Geef een reactie

