BUT SHE WANTS TO TRAVEL THE WORLD

Toen ik eind maart realiseerde dat ik bijna ging afstuderen vond ik het vanzelfsprekend dat ik in september mijn schoolcarrière zou verderzetten. Ik was al 2 jaar kwijtgespeeld dus voelde ik me verplicht om zo snel mogelijk verder te gaan studeren. Tot ik moest beslissen welke richting ik dan zou gaan volgen. Ik werd overweldigd door het keuzeaanbod (en als je me zelfs maar een beetje kent weet je dat ik keuzes maken absoluut verschrikkelijk vind) en was plotseling geïnteresseerd in alles. Journalistiek? Want ik schrijf graag. Bedrijfsmanagement? Want een eigen zaak hebben zie ik ook wel zitten. Interieurvormgeving? Want ook daar gaat mijn hartje sneller van slaan. Ik kwam er maar niet uit. Ik zat ook al een tijdje met het idee om naar Australië te vertrekken maar ik was bang om opnieuw een jaar kwijt te spelen. Het feit dat de maatschappij van mij verlangde dat ik verder zou moeten studeren, maakte het er ook niet meteen beter op. Na lang twijfelen heb ik dan toch een keuze kunnen maken (hoera!). Niet zozeer over welke studierichting ik wil gaan volgen (dat zal nog wel een tijdje duren) maar wel over mijn reis naar Australië. Het heeft absoluut geen zin om een studierichting te kiezen waar je niet 100% achterstaat. Om jezelf beter te leren kennen én om te weten wat je echt wilt is het belangrijk om buiten je comfortzone te treden. Aan de ene kant heb ik geen idee wat ik mag verwachten, aan de andere kant weet ik dat het uiteindelijk wel goed komt. Je mag angst je leven niet laten bepalen. Alleen dan word je écht gelukkig. 237 dagen lang zal ik Australië mijn thuis noemen. En dit is dag 1.

4 gedachten over “BUT SHE WANTS TO TRAVEL THE WORLD

  1. Heel goed! Ik ken je niet maar thats the spirit! Reizen maakt je rijker dan wat dan ook, je gaat zoveel leren en leert jezelf beter kennen. Dus daarna zal je hopelijk vast een beter beeld hebben wat bij je past. You go girl!

    Like

Geef een reactie

